چگونه سرعت ويندوز 7 خود را افزايش دهيم. چگونه سرعت ويندوز 7 خود را افزايش دهيم.
تاریخ : چهار شنبه 15 مرداد 1393
نویسنده : H I T L E R

2 - سيستم خود را ويروسيابي كنيد

   از موارد اصلي كه باعث افت شديد سرعت در كامپيوتر مي شود ويروسي شدن سيستم است. اكثر ويروس ها علاوه بر آثار تخريبي متنوعي كه بر روي سيستم شما بوجود مي آورند باعث درگير كردن CPU و RAM سيستم شما ميشوند كه نتيجه ي آن كند شدن كامپيوتر مي باشد. براي جلوگيري از اين مشكل هميشه يك آنتي ويروس قوي بر روي سيستم خود نصب كنيد (ميتوانيد از اينجا آنتي ويروس رايگان مايكروسافت را دانلود و نصب كنيد - 32بيتي - 64 بيتي ) ، انتي ويروس خود را هر چند روز يكبار به روز (آپديت Update ) كنيد. هفته اي يكبار كل سيستم خود را با آنتي ويروس اسكن كنيد و هميشه به پيغامهاي آنتي ويروس خود توجه داشته باشيد. معمولاً اكثر آنتي ويروس ها در هنگام بروز مشكل  قرمز رنگ مي شوند و در شرايط طبيعي سبز هستند. اگر آنتي ويروس شما قرمز شده حتماً دليل آن را بررسي كنيد و پس از برطرف شدن مشكل كل سيستم خود را دوباره اسكن كنيد.

   به اين نكته ي بسيار مهم توجه داشته باشيد كه در بسياري از موارد پاك كردن ويروس پس از ويروسي شدن سيستم فايده ي زيادي ندارد و ممكن است مشكلات جانبي زيادي براي شما بوجود بياورد. پس هميشه توجه داشته باشيد كه يك آنتي ويروس قوي بر روي سيستم شما نصب باشد ، به روز شده باشد و فعال هم باشد تا سيستم شما ويروسي نشود.

 

 

3 - اجراي خودكار برنامه هاي Start Up را متوقف كنيد.

  هر بار كه سيستم خود را استارت مي كنيد تعدادي از برنامه ها به طور خود كار شروع به فعاليت ميكنند و هر كدام از آنها بخشي از حافظه را اشغال كرده و بخشي از توانايي سيستم را درگير خود مي كنند و چنانچه تعداد اين برنامه ها افزايش يابد تاثير بيسار نا مطلوبي بر روي عملكرد سيستم شما مي گذارد.

بنا بر اين هر چند وقت يكبار سيستم خود را كنترل كنيد و جلوي اجراي خودكار برنامه هاي اضافي را بگيريد. به اين منظور مراحل زير را انجام دهيد.

1 - كليد Start را بزنيد و در باكس جستجو عبارت MSCONFIG را تايپ كنيد

2 - از بالاي پنجره ي System Configuration Utility گجزينه ي Startup را انتخاب كنيد.

3 - ليستي كه مشاهده خواهيد كرد برنامه هايي هستند كه به طور خود كار هنگام بالا آمدن سيستم شما اجرا مي شوند. هر كدام را كه لازم نداريد غير فعال كنيد (تيك كنار آن را بر داريد) مراقب باشيد تا آنتي ويروس خود را غير فعال نكنيد. هر چه تعداد برنامه هايي كه به طور خود به خود اجرا مي شوند كمتر باشد سيستم شما با سرعت بيشتري Boot ميشود و با سرعت بيشتري هم كار خواهد كرد. فراموش نكنيد كه برنامه هايي كه آنها را غير فعال مي كنيد از روي سيستم شما پاك نمي شوند بلكه فقط به طور خود كار اجرا نخواهند شد و هر گاه به آنها نياز داشتيد ميتوانيد آنها اجرا كنيد و يا حتي ميتوانيد دوباره با مراجعه به همين صفحه و تيك زدن گزينه ي مربوطه آنها را ليست برنامه هاي اجراي خودكار قرار دهيد.

4 - برنامه هاي اضافه و بلا استفاده ي سيستم خود را پاك كنيد

   همه ي ما گاهي برنامه هايي را از اينترنت دانلود و نصب ميكنيم كه پس از نصب متوجه مي شويم برنامه ي مورد نظر ما نبوده اند . يا گاهي اوقات برنامه اي را فقط براي يكبار استفاده نصب مي كنيم اما پس از تمام شدن كارمان فراموش مي كنيم آن را از روي سيستم خود پاك كنيم. وجود برنامه هاي اضافه يا نا خواسته علاوه بر اشغال فضاي اضافي بر روي هارد مي تواند باعث كند شدن سيستم هم بشود. پس هر چند وقت يكبار به كنترل پنل برويد و گزينه ي Programs And Features را انتخاب كنيد تا ليستي از نرم افزار هاي نصب شده بر روي سيستم خود را مشاهده كنيد. حالا برنامه هايي را كه ديگر به آنها نيازي نداريد انتخاب كرده و پاك كنيد.

   توجه داشته باشيد كه هرگز براي حذف يك برنامه از روي سيستم خود پوشه ي آن را پاك نكنيد بلكه حتماً از گزينه ي Programs And Features در كنترل پنل استفاده كنيد.

5 - به صورت دوره اي رجيستري سيستم خود را تميز كنيد

ماهي يكبار با استفاده از نرم افزار هاي Registry Cleaner رجيستري سيستم خود را پاك سازي كنيد. موارد متعددي مي تواند باعث بروز مشكلات در رجيستري سيستم شما شود كه استفاده از برنامه هاي Registry Cleaner‌ بيساري از آنها را برطرف مي كند.

(ميتوانيد برنامه Registry.Clean.Expert.4.89 را از اينجا دانلود كنيد)

6 - هارد خود را ديفرگ كنيد (Defragment)

   عمليات ديفرگ اطلاعات موجود بر روي هارد شما را مرتب مي كند ، فايلهاي مرتبط را كنار هم مي‌چيند و فضاي خالي بين آنها را پر مي كند. به طور ماهانه سيستم خود (مخصوصاً درايو C) را ديفرگ كنيد.

1 - كليد استارت ويندوز خود را بزنيد و در باكس جستجو  عبارت ‍DFRG.MSC را تايپ كرده و كليد OK را بزنيد.
2 - كليد Defragment را بزنيد تا عمليات مرتب سازي آغاز شود.
3 - صبر كنيد تا عمليات به اتمام برسد.

 

7 - هميشه 30% از فضاي درايو ويندوز خوذ را خالي نگه داريد.

همواره مراقب باشيد تا بيش از 70 درصد از فضاي درايو ويندوز شما (معمولاً درايو C) پر نباشد. كم بودن فضاي خالي در درايو ويندوز تاثير بسيار نا مطلوبي بر روي سرعت سيستم شما خواهد داشت. به منظور خالي نگه داشتن فضا در درايو ويندوز هيچگاه فايلهاي خود را در اين درايو كپي نكيد . به خاطر داشته باشيد كه Desktop و My Document هم جزو درايو ويندوز شما هستند ، پس هيچوقت فايلهاي سنگين خود نظير فيلم ، موزيك و عكس را آنجا كپي نكنيد.

8 - سيستم خود را پاك سازي كنيد (Disk Clean Up)

اين ابزار به شما اجازه مي دهد تا فايلهاي اضافه را به راحتي از روي سيستم خود پاك كنيد و به اين ترتيب سرعت سيستم خود را افزايش دهيد. به اين منظور مراحل زير را انجام دهيد :

1 - كليد Start ويندوز خود را بزنيد.
2 - گزينه All Program را انتخاب كنيد .
3 - گزينه ي Accessories را بزنيد.
4 - در قسمت  System Tools گزينه ي Disk Clean Up را بزنيد
و صبر كنيد تا پنجره ي مربوط به آن باز شود.
3 - همه گزينه ها را تيك بزنيد و گزينه ي Clean Up System File را بزنيد.

9 - اگر سيستم شما داراي رم كمتر از 2 گيگابايت است از قابليت گرافيكي سيستم خود كم كنيد تا رم بيشتري به پردازش اختصاص يابد.

   سيستم شما همواره به طور خود كار بين قابليت هاي گرافيكي و سرعت پردازش سيستم تعادل برقرار ميكند . اما چنانچه سيستم شما داراي رم كمتر از 2 گيگابايت است بهتر است سيستم خود را وادار كنيد تا كمي از قابليت هاي گرافيكي كم كند تا رم بيشتري براي پردازش باقي بماند. اين كار تاثير خارق العاده اي بر روي سرعت سيستم ميگذارد (در مورد سيستم هاي با رم بالا اين تغيير سرعت چندان محسوس نخواهد بود بنا براين اگر سيستم شما داراي رم 2 يا بالاتر است نيازي به انجام اين مرحله نداريد)

1 - روي My Computer كليك راست كنيد و در منوي باز شده گزينه ي Personalize را بزنيد و در صفحه ي باز شده  از منوی سمت چپ ، روی Advanced System Settings رو کلیک کنید .در کادر باز شده به تب Advanced رفته و در قسمت Performance دکمه ي Settings  رابزنید .

2 - در پنجره ي باز شده گزينه ي Adjust For Best Performance‌ را انتخاب كنيد و OK را بزنيد.



|
H I T L E R : 0
|
H I T L E R : 0
|
H I T L E R : 0
مطالب مرتبط با این پست
H I T L E R


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید